wielkaemigracja

...tylko nietuzinkowi ludzie idą pod prąd...

Ogłoszenie


#1 2014-06-23 07:01:01

 ktos z Czarnego Lasu

aktywny

Skąd: Schwarzwald
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   23 

Pomoc w tlumaczeniu

Muszę napisać list reklamacyjny. Pełen wściekłości i rozpaczy. Ale z moim poziomem umiejętności językowych nie umiem wystarczająco wyrazić moich uczuć
Czy ktoś mógłby sprawdzić, skorygować błędy, dać upust swojej złości na producentów bubli ? Będę wdzięczna. Sugestie poczytam jak wrócę z pracusi...

Sehr geehrte Damen und Herren,
vorgestern, in ......... habe ich eine Lampe gekauft. Die Lampe hat Symbol ...... und Sie sind der Hersteller. Nach dem Auspacken habe ich festgestellt, dass innen nur diese Lampe ist und nichts außerdem -  keine Bedienungsanleitung, keine Garantiekarte, keinen Anschlussplan. Anschließen der Lampe erfordert keine speziellen Anweisungen, aber keine Informationen, was für einen Dimmer dabei zu anwenden? Das ist Skandal. Ein paar Stunden habe ich im Internet gewidmet und immer noch habe gar nichts gefunden. Ihre Website sieht aus, wie eine arme Visitenkarte. Null Professionalität. Ich habe etwas anderes erwartet, beim Kauf einer Lampe von deutschem Hersteller. Ich bin zurück in den Laden gefahren, Informationen zu kriegen (kleine Ausflug, 60 km hin und zurück). Verkäufer hat keine Überraschung gezeigt, warum ich zurückkam. Anscheinend war ich nicht der erste und wahrscheinlich nicht der letzte. Der Verkäufer hat mir Informationen gegeben, was für ein Dimmer ich kaufen sollen , aber seine Informationen kommen aus dem Verzeichnis, aus dem nicht meine Lampe abgeleitet war, also bin ich nicht sicher, ob sie zuverlässig sind.
Von wem kann ich zuverlässige Informationen bekommen, was für ein Dimmer ist für diese Lampe geeignet?
Ich wäre dankbar für Ihre Antwort.

PS. Współposiadacz lampy, który włada niemieckim lepiej niż ja odmawia współpracy przy pisaniu obelżywych listów więc liczę na Waszą pomoc ł

Offline

 

#2 2014-06-23 09:41:44

 Viola

Administrator

Skąd: Zadupie
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   31 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Zanim się tu w poprawiacza zaczniemy bawić,to:nastały takie czasy,że nie dają instrukcji,a gwarancją jest wydruk z kasy fiskalnej sklepu.Na dodatek,w wielu przypadkach należy gwarancję online/telefonicznie aktywować.Oni robią to celowo,by ludzie we własnym zakresie nie grzebali w tym,tylko fachowiec.
Napisz,jaka to lampa;co na niej napisane jest,a ja powiem Ci,jaki Dimmer potrzebny będzie;mam w domu fachowca.

Pozdrawiam i nie nerwuj się 

Tu masz wszystko,by przekształcić się w "dimmerowego" fachowca:

http://www.schalter-steckdosen-shop24.d … rater.html

Offline

 

#3 2014-06-23 16:44:33

 ktos z Czarnego Lasu

aktywny

Skąd: Schwarzwald
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   23 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Ech, jak tu się nie denerwować... Ostatnimi czasy, cokolwiek kupię (w większości przez internet) nadaje się do reklamacji. To postanowiłam przepłacić i normalnie, legalnie kupić w normalnym sklepie i nie użerać się z odsyłaniem... I taka wa.
Lampa całkiem normalna ale jedna z nielicznych, która spełnia moje oczekiwania i pasuje do kącika nad stołem.
https://www.inhofer.de/images/product_images/popup_images/050518800.jpg

20229/4.92 CALIENTE
https://www.inhofer.de/Leuchten/H-auml% … 27439.html

i wyżej wspomniana strona producenta http://www.b-leuchtenvertrieb.de/docs/index.php

Ja co prawda już wiem jaki ten dimmer ma być ale chętnie skonfrontuję, co uda się Twojemu specjaliście znaleźć na temat tej lampy na podstawie w/wym informacji. Na opakowaniu był tylko ten numer 20229/4.92 i nazwa producenta. 
A maila i tak wyślę więc nadal proszę uprzejmie o korektę

Offline

 

#4 2014-06-23 17:15:41

 Viola

Administrator

Skąd: Zadupie
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   31 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

To powinno rozwiać wątpliwości:

http://www.schalter-steckdosen-shop24.d … dtron.html

Taki ma być ten dimmmer,ale zwróć uwagę na jakościowe żarówki(Osram)

I tu masz namiary na producenta:

B-LEUCHTEN Vertriebs GmbH

59759 Arnsberg - Neheim-Hüsten
Hüttenstraße 4

Telefon: (0 29 32) 8 99 11-0
Telefax: (0 29 32) 8 99 11-50

Email: info@b-leuchtenvertrieb.de

Telefon masz...i pytaj u źródła.

Offline

 

#5 2014-06-23 17:25:52

 Viola

Administrator

Skąd: Zadupie
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   31 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

A taki dimmer tu kupisz:

http://www.schalter-steckdosen-shop24.d … 29000.html

To z lampą nie ma nic wspólnego,to są dwie różne rzeczy,bo nie każdy chce używać dimmer,ale z tą lampą można można takie bajery odstawiać.
Mam podobną,ale koloru mosiądzu i na 3 lampy.

Offline

 

#6 2014-06-23 17:27:54

 ktos z Czarnego Lasu

aktywny

Skąd: Schwarzwald
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   23 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Ale ja mam LEDy wbudowane...

Sprzedawca z katalogu wyczytał, że sprawdzone przez producenta są:
Berker 2874
Gira 30700
Jung 225tde

Ale żeby się tego dowiedzieć musiałam wrócić do sklepu...

A mogłabyś sprawdzić czy taki by się nadał ?http://www.amazon.de/Kopp-803502080-Ele … nabschnitt

Bo w związku z tym muszę wymienić trzy komplety ramek, gniazdek i włączników. Wyjdzie więcej niż ta lampa warta 
Facet mi osiwieje...

Offline

 

#7 2014-06-23 17:30:39

 ktos z Czarnego Lasu

aktywny

Skąd: Schwarzwald
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   23 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

A telefony, maile do producenta to ja już znalazłam ale dalej twierdzę, że takie informacje to powinny się znajdować na dolączonej ulotce...

Offline

 

#8 2014-06-23 17:38:21

 Viola

Administrator

Skąd: Zadupie
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   31 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Nie.Musi być dla LED,a ten jest dla:für Glüh- und 230 V-Halogen-, sowie Niedervolt-Halogenlampen mit dimmbaren elektronischen Trafos.

To są uroki unowocześniania;koszta...koszta...ja mogę też piosenkę zaśpiewać 

Offline

 

#9 2014-06-23 17:38:37

 Nemo

aktywny

Skąd: Naprzeciwko.
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   17 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

To powinnaś zgłosić do Verbraucherzenrale,czy jak to się nazywa.Normalnie to to wszystko jest obowiązkiem sprzedawcy kontrolować , co sprzedaje.Masz prawo kupić wraz z instrukcją obsługi, montażu itp.Tyle że niektórzy wypinają się na prawa konsumentów.   


Offline

 

#10 2014-06-23 17:40:10

 Viola

Administrator

Skąd: Zadupie
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   31 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

ktos z Czarnego Lasu napisał:

A telefony, maile do producenta to ja już znalazłam ale dalej twierdzę, że takie informacje to powinny się znajdować na dolączonej ulotce...

Pamiętaj,że to jest chleb dla elektryka...oni nie chcą,by ludzie to sami robili.Tak samo,jak dziś niczego już sama nie naprawisz...na śmietnik i nowe

Offline

 

#11 2014-06-23 17:45:58

 Viola

Administrator

Skąd: Zadupie
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   31 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Nemo napisał:

To powinnaś zgłosić do Verbraucherzenrale,czy jak to się nazywa.Normalnie to to wszystko jest obowiązkiem sprzedawcy kontrolować , co sprzedaje.Masz prawo kupić wraz z instrukcją obsługi, montażu itp.Tyle że niektórzy wypinają się na prawa konsumentów.   

Masz rację,ale w tym wypadku lampa i dimmer,to są dwie różne rzeczy.
Faktycznie,nawet szablony zazwyczaj są,jak otwory wiercić etc....może ktoś wyjął?

Offline

 

#12 2014-06-23 17:46:03

 ktos z Czarnego Lasu

aktywny

Skąd: Schwarzwald
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   23 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Nemo napisał:

To powinnaś zgłosić do Verbraucherzenrale,czy jak to się nazywa.Normalnie to to wszystko jest obowiązkiem sprzedawcy kontrolować , co sprzedaje.Masz prawo kupić wraz z instrukcją obsługi, montażu itp.Tyle że niektórzy wypinają się na prawa konsumentów.   

No wlasnie - mam prawo. Najbardziej zaskoczyło mnie, że w takim praworządnym i uregulowanym kraju mnie to spotyka.
W Polsce już toczyłam wojnę z Zelmerem o brak części do półrocznego odkurzacza. Zakończoną wymianą owego... Ale co to za satysfakcja jak się wszystko p.... , dobrze jak przed upływem gwarancji a nie po.

Offline

 

#13 2014-06-23 17:46:52

 ktos z Czarnego Lasu

aktywny

Skąd: Schwarzwald
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   23 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Violaxx napisał:

Nemo napisał:

To powinnaś zgłosić do Verbraucherzenrale,czy jak to się nazywa.Normalnie to to wszystko jest obowiązkiem sprzedawcy kontrolować , co sprzedaje.Masz prawo kupić wraz z instrukcją obsługi, montażu itp.Tyle że niektórzy wypinają się na prawa konsumentów.   

Masz rację,ale w tym wypadku lampa i dimmer,to są dwie różne rzeczy.
Faktycznie,nawet szablony zazwyczaj są,jak otwory wiercić etc....może ktoś wyjął?

Była oryginalnie zaklejona...

Offline

 

#14 2014-06-23 17:49:44

 ktos z Czarnego Lasu

aktywny

Skąd: Schwarzwald
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   23 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Violaxx napisał:

ktos z Czarnego Lasu napisał:

A telefony, maile do producenta to ja już znalazłam ale dalej twierdzę, że takie informacje to powinny się znajdować na dolączonej ulotce...

Pamiętaj,że to jest chleb dla elektryka...oni nie chcą,by ludzie to sami robili.Tak samo,jak dziś niczego już sama nie naprawisz...na śmietnik i nowe

ONI nie chcą.... Toć ja producenta do montażu lampy wzywać nie będę. A nie każdy elektryk jest alfą i omegą żeby z symbolu lampy wydedukować jaki dimmer kupić.

Offline

 

#15 2014-06-23 18:00:30

 Viola

Administrator

Skąd: Zadupie
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   31 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Elektryk wie,nie martw się.A musisz mieć odpowiedni dimmer,bo nici z przyciemniania.Producent lampy ma gdzieć,że Ty się wkurzasz...

Mieliśmy problem z TeleCom...wiesz,ile listów poleconych z potwierdzeniem odbioru wysłaliśmy?...już chyba 5 lat i nadal cisza.A firmy są tylko tak dobre,jak ludzie,którzy tam pracują.

Offline

 

#16 2014-06-23 18:05:38

 ktos z Czarnego Lasu

aktywny

Skąd: Schwarzwald
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   23 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

A "wnętrzności" lampy wyglądają tak:
http://img5.fotos-hochladen.net/uploads/20140621002646faw1r7930u.jpg

Offline

 

#17 2014-06-23 18:11:35

 Viola

Administrator

Skąd: Zadupie
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   31 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Porządnie wygląda.Czyli musisz kupić dimmer,zamontować i się cieszyć.

Offline

 

#18 2014-06-23 18:20:41

 ktos z Czarnego Lasu

aktywny

Skąd: Schwarzwald
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   23 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Tymczasem się opalam  I nie muszę używać żadnego innego oświetlenia w mieszkaniu.

Ale wracając do tematu... Jakieś karygodne błędy są w tym co napisałam ?

Offline

 

#19 2014-06-23 18:28:15

 Viola

Administrator

Skąd: Zadupie
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   31 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Eee,tam..karygodne.Parę jest,ale sens jest zachowany.

Offline

 

#20 2014-06-24 16:13:35

 ktos z Czarnego Lasu

aktywny

Skąd: Schwarzwald
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   23 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Sehr geehrte Frau ..........,

wir freuen uns sehr, dass Sie sich für eine Leuchte aus dem Hause B-Leuchten entschieden haben.

Ihre Reklamation bedauern wir sehr. Natürlich sollte eine Montageanleitung beiliegen. Ich selber habe gerade mehrere Leuchten an unserem Lager geprüft. Bei allen war eine solche beigefügt. Dann muss Ihre Leuchte bzw. der fehlende Beipack leider eine Ausnahme gewesen sein. Dafür können wir uns nur entschuldigen!!!

Unser Internetauftritt ist nun wirklich nicht der Beste. Eine Telefonnummer hätten Sie dort aber zumindest gefunden um uns zu kontaktieren. Da hätten Sie nicht extra 60 km Fahrt in Kauf nehmen müssen. Gerne teilen wir Ihnen mit welchen Dimmer Sie verwenden können:

Busch Jäger Art.Nr. 6523 U
Berker      Art.Nr. 2874
Jung        Art.Nr. 225 TDE

Wir hoffen Ihnen hiermit weiter geholfen zu haben. Für eventuelle Rückfragen stehen wir gerne zur Verfügung.



Mit freundlichen Grüßen
i.A. Nina Klauke

Offline

 

#21 2014-06-24 16:22:22

 Viola

Administrator

Skąd: Zadupie
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   31 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Czyli:dziewczyno,masz szczęście!Graj w totka,może też tak trafisz,jak w ten karton bez instrukcji

Ale Montageanleitung nie ma z dimmerem nic wspólnego...chyba,że tam jest taka info zawarta?

Offline

 

#22 2014-06-24 16:58:57

 ktos z Czarnego Lasu

aktywny

Skąd: Schwarzwald
Zarejestrowany: 2014-03-22
Punktów :   23 

Re: Pomoc w tlumaczeniu

Chyba poproszę żeby mi to przysłali. Jak nie zobaczę to nie uwierzę.
Swoją drogą to faktycznia mam jakieś zezowate szczęście ale na reklamowaniu nieudanych zakupów nie wychodzę źle. Raz kupiłam dwa komplety pościeli na ebayu. Rozpakowuję a tam na kołdrze dziura, centralnie na środku. Fabryczna, więc sprzedawca nie winien ale napisałam... Dostałam odpowiedź - nic nie odsyłać i dwa dni później przyszedł nowa komplet pościeli. Drugi raz kupiłam dekoder dvb-c. Pół dnia spędziłam na programowaniu ustrojstwa aż pilot wysiadł. Napisałam, dostałam odpowiedź - nic nie odsyłać, nowy pilot w drodze. Dwa dni później dostałam... drugi dekoder z pilotem.
A w totka gramy. I od 5 do 11€ mamy dość regularnie. Rekordowo było 22€.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.animalworld.pun.pl www.unbeatenonyks.pun.pl www.nowytemat.pun.pl www.mrr.pun.pl www.kingkhan-bebo.pun.pl